De cloud. Nog niet zo lang geleden een onbekend en mysterieus begrip, maar inmiddels een populaire en bekende technologie. Consumenten zien de cloud als back-uplocatie voor hun foto’s of als manier om hun favoriete apps te laten draaien. Ondernemingen gaan veel verder. Zij zien de cloud als de toekomst van enterprise computing, met merkbare gevolgen in elke hoek van de organisatie.
Nu de cloud een bewezen en effectieve technologie is geworden, brengen ondernemingen er een steeds grotere workload in onder. Maar deze groei, in combinatie met de visie dat de toekomst van enterprise computing in de cloud ligt, roept vragen op over de schaalmogelijkheden. En voor de CIO van nu is schaalbaarheid van groot belang.
Alle voordelen van de cloud verdwijnen als de technologie die nodig is voor de uitvoering van dagelijkse bedrijfsactiviteiten in de cloud niet schaalbaar is.
Bedrijven die hun activiteiten uitbreiden naar de cloud, willen vaak op elke afdeling cloudapplicaties gebruiken, met dezelfde uptime en betrouwbaarheid als de oude systemen. Deze bedrijven ontdekken echter steeds vaker dat niet alle schaalbaarheid gelijk is.
Ondernemingen willen een cloudtechnologie die niet alleen grote volumes kan verwerken, maar ook ondersteuning op maat, eenvoudig onderhoud en high availability biedt.
Naast het volume dat wordt ondersteund door een goed geschaalde cloudtechnologie, is voor een succesvolle bedrijfsvoering een geavanceerde cloudarchitectuur nodig, multi-instance genaamd. Met een multi-instance cloudarchitectuur kunnen klanten profiteren van een vrijwel onbeperkte schaalbaarheid met hun eigen unieke database. De schaal wordt op hun behoeften afgestemd.
Er kan gerust worden gesteld dat geen enkele workload te zwaar is voor een multi-instance enterprise cloud. Maar dat is niet alles. Een multi-instance cloud biedt de volgende voordelen:
- Gegevensisolatie – In een multi-instance architectuur wordt niet gewerkt met een grote, gecentraliseerde database, maar met unieke customer instances. Hierdoor heeft elke klant een eigen unieke database, wat garandeert dat gegevens niet worden gedeeld of vermengd met die van andere klanten.
- Simpel onderhoud en eenvoudige upgrades – Met een multi-instance cloud kunnen klanten upgrades en onderhoud uitvoeren volgens een planning die zowel aan hun eigen eisen als aan de compliancevereisten voldoet. Dit vereenvoudigt het onderhoud van hardware en software en zorgt ervoor dat problemen per klant kunnen worden opgelost.
- High availability van gegevens – Via multi-instance cloudtechnologie is elk redundant datacenter volledig operationeel en actief en biedt het vrijwel realtime replicatie van customer instances en databases. Door het gebruik van automatiseringstechnologie in combinatie met een multi-instance cloud kunnen customer instances snel worden verplaatst naar een ander datacenter. Dit garandeert hoge beschikbaarheid van gegevens.
Geen schaal is te groot voor de geavanceerde technologie achter de enterprise cloud van nu. Zelfs ‘s werelds grootste ondernemingen kunnen dus op de cloud vertrouwen. Intelligente cloudtechnologie, zoals multi-instance cloud computing, zorgt ook voor hoge beschikbaarheid, eenvoudig beheer en isolatie in de eigen database, zonder vermenging met gegevens van andere klanten.
De enterprise cloud verandert onze manier van werken, waardoor de cloud zowel nu als in de toekomst onmisbaar wordt voor iedere organisatie.
Kom meer te weten over ServiceNow