• Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • ServiceNow.NL
  • ServiceNow Community

ServiceNow Blog

  • Allan Leinwand
  • Cloud and Technology
  • Executive Insight
  • HR Service Management
  • Industry
  • Industry Focus
  • Intelligent Automation
  • IT and ITSM
  • ITSM
  • Now Platform
  • Security
  • Service Management
  • ServiceNow

ServiceNow pakt uitdagingen op het gebied van vaccinbeheer aan

February 2, 2021 ServiceNow Blog

Door Paul Selby

We hebben allemaal woorden om 2020 te beschrijven. Maar weinig van die woorden zullen nostalgisch zijn. COVID-19 heeft pijn, verlies en ontregeling veroorzaakt op een schaal die al generaties lang niet meer is meegemaakt. De economie is ook slachtoffer; sommige bedrijven zijn getransformeerd en hebben groei doorgemaakt, terwijl veel andere bedrijven zijn gestruikeld en niet meer bestaan.  

Maar opeens, tegen het eind van 2020, was er hoop. Drie veelbelovende vaccins presteerden beter dan verwacht in klinische onderzoeken. Overheden over de hele wereld haasten zich om deze vaccins goed te keuren. De terugkeer naar het werk, naar de campus, naar een beetje normaliteit is nu meer dan alleen een stip op de horizon. 

Hoop bracht een uitdaging met zich mee. Hoe vaccineer je 7,8 miljard inwoners op een efficiënte en veilige manier en laat je de pandemie achter je? 

Vanuit het perspectief van ServiceNow is dit een van de grootste uitdagingen op het gebied van workflows ooit: vaccinbeheer. 

Over de hele wereld worstelen overheden, zorgverleners, farmaceutische bedrijven en andere organisaties met de uitdagingen van het toedienen van vaccins (vaak in twee doses) in de armen van in aanmerking komende personen.  

Deze organisaties spelen allemaal een rol in het proces van vaccinbeheer, te beginnen met distributie en uitkomend bij de toediening, inclusief bewaking van de veiligheid en werkzaamheid na immunisatie. Zorgvuldige coördinatie tussen deze organisaties is het verschil tussen succes en chaos.  

Tijd, snelheid en veiligheid zijn van essentieel belang. Met name één probleem is een prioriteit geworden: het oplossen van de last-mile logistiek van het toedienen van het vaccin.  

Zorgverleners, die al bezig zijn met het verlenen van spoedeisende zorg aan personen die door COVID-19 zijn getroffen, worden nu overspoeld met vragen over de veiligheid, werkzaamheid en beschikbaarheid van vaccins. Verschillende gemeenten hebben hun eigen geschiktheidsregels, waardoor nog meer vragen ontstaan. Als doses al worden toegediend, kost het plannen (en opnieuw plannen) ook kostbare tijd.  

Er moet een betere manier zijn. En die is er: ServiceNow® Vaccine Administration Management (VAM). Het versnelt het immunisatieproces door kant-en-klare inhoud te leveren om vaccinaties te beheren.  

Ontvangers van vaccins kunnen een selfserviceportal bezoeken om hun privacy te controleren en toestemming te geven, de knowledge base of Virtual Agent gebruiken om algemene vragen te beantwoorden en zelf een afspraak te maken na het beantwoorden van een geschiktheidsvragenlijst. Beheerders kunnen afspraken managen, herinneringen voor afspraken instellen en verzenden en afspraken plannen. Artsen kunnen informatie over de ontvanger en de antwoorden op de vragenlijst controleren en voltooide vaccinaties en no-shows registreren.  

Met de kant-en-klare workflows en content vermindert VAM de tijd en frictie om mensen snel te vaccineren. Het helpt ontvangers hun zorgen op efficiënte wijze weg te nemen en een afspraak te maken. Op het gebied van de gezondheidszorg kunnen beheerders en artsen geschiktheid sneller controleren, planningen beheren en vaccinaties uitvoeren en vastleggen. 

Een veilig en efficiënt vaccinbeheer is van essentieel belang voor het herstellen van veilige, betrouwbare systemen – sociaal, economisch, overheidsgerelateerd – waarop kan worden gerekend. Hoewel sommige gedragingen kunnen zijn veranderd, willen we allemaal familie en vrienden weer persoonlijk zien. Met VAM is die stip op de horizon plotseling veel helderder en dichterbij. 

Vaccine Administration Management is gebaseerd opCustomer Service Management Professional en is verkrijgbaar in de ServiceNow Store. Bestaande ServiceNow-klanten kunnen contact opnemen met hun accountmanager of contact met ons opnemen voor meer informatie. 


Kom meer te weten over ServiceNow

Filed Under: Uncategorized

Reader Interactions

Primary Sidebar

Zoeken op deze pagina

Abonneren

Abonneer u op servicevragen en we zullen u op de hoogte houden wanneer er nieuwe artikelen worden gepubliceerd.

Categorieën

  • Allan Leinwand
  • Cloud and Technology
  • Executive Insight
  • HR Service Management
  • Industry
  • Industry Focus
  • Intelligent Automation
  • IT and ITSM
  • ITSM
  • Now Platform
  • Security
  • Service Management
  • ServiceNow

RSS Feed

  • RSS – Posts

Tags

Adrian Bridgwater Allan Leinwand Allianties bedrijfsprocessen automatisering Chris Pope Cloud Daniel Osterbergh data-analyse Data Analytics Data Quality Dave Wright digitale transformatie Donna Woodruff Enterprise Cloud Farrell Hough feminisme helpdesksystemen Holly Simmons HR HR-servicemanagement HR-software Human Resources software IT IT-operations ITSM KI KI-programmering Klantenservice Klantenservicemanagement Klantenservice software Klantenservicesystemen Now Summit Online Klantenservice overheid Partner Philip van der Wilt processen automatisering publieke sector Roel van Rijsewijk Security Service Management ServiceNow technologie werknemersbeleving werkprocessen automatisering

Archief

  • Contact
  • Careers
  • ServiceNow Winkel
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • © ServiceNow. All rights reserved
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn